Houston, begin van een jaar Amerikaanse HighSchool - Reisverslag uit Houston, Verenigde Staten van Tim Egbers - WaarBenJij.nu Houston, begin van een jaar Amerikaanse HighSchool - Reisverslag uit Houston, Verenigde Staten van Tim Egbers - WaarBenJij.nu

Houston, begin van een jaar Amerikaanse HighSchool

Door: Tim

Blijf op de hoogte en volg Tim

13 September 2014 | Verenigde Staten, Houston

De nacht bij de lokale coordinator is niet super goed verlopen, ze hebben een jonge hond en die bleef de hele nacht door janken! Verder was de dag erg goed, we kregen informatie en deden wat spelletjes van 12-8 en zijn daarna naar Huis gegaan.

Zaterdag: Om 0900 naar Whataburger gegaan voor een echt Amerikaans ontbijt. Daarna naar de dokter om voor 15$ een physical te doen, dit was nodig voor voetbal. Alles was goed! Toen we thuiskwamen hebben we weer wat gegeten en daarna ben ik samen met Sawyer, Audrey, Andrea en Josh ( nichtje en oom & tante) naar Galvaston gereden, vandaar namen we een ferry naar een eiland en daar hebben we de hele dag doorgebracht op een strand, het was erg leuk. Eenmaal thuis hebben we lekker gegeten en ben ik naar bed gegaan.

Zondag: Hebben het hele huis opgeruimd en kleren gewassen voor de eerste schooldag. De rest van de dag was niet zo bijzonder.

Maandag 14/08/14: EERSTE SCHOOLDAG!! Best wel nerveus. Met wie zit ik in de pauze? Zal ik snel vrienden krijgen? Hoe is het op school? Wat moet ik doen? Als eerste naar de 'homeroom' gegaan, Daar kregen we ons rooster en toen zijn de lessen gewoon van start gegaan. De school was heel anders dan in Nederland, zowat 8/10 is Hispanic en is veeeeel grote dan school in Nederland. De school mascotte is een Ram. In alle lessen hebben we niks gedaan, alleen kennisgemaakt met iedereen. Mijn rooster:
1 Algebra 2
2 US History
3 Earth Space Science.
4 Teen Leadership
4a Lunch
5 English 3
6 Spanish 1
7 Soccer class
De school heet Mayde Creek High School.
In alle lessen heb ik gelijk al vrienden kunnen maken en in mijn 4e les, Teen leadership, ontmoette ik de captain van het Varsity soccerteam (hoogste voetbal van de school) Met hem heb ik veel gepraat en in de pauze kon ik ook gewoon bij hem en het hele voetbal team zitten, dat overtrof al mijn verwachtingen! Erg leuk!

De dagen en weken daarna heb ik steeds meer vrienden gemaakt. Ik ben ook ingedeeld in het Varsity soccer team na goed gespeeld te hebben op de trainingen!! SUPER BLIJ MEE!! Nu, 12-september, heb ik al heel veel vrienden! Ik speel nu elke avond voetbal met een groep van 10 jongens en we gaan ook samen een indoor voetbal team beginnen! In het begin had ik een 'ride' naar school, want men mag hier al rijden vanaf 15!!! Maar nu ga ik altijd met de bus, omdat ik daar nu redelijk wat mensen ken en het ook gezellig is, en ik ben zeker dat ik op tijd ben, dus dat is ook mooi! Zaterdag 13 September 2014 heb ik een Homecoming van een andere school, waar ik heen ga met alle exchange students in mijn groep! Foto's heb ik vandaag toe proberen te voegen, maar dat ging mis, ik zoek het even uit!!

  • 14 September 2014 - 11:46

    Diane De Jong:

    Hey Tim!

    Leuk zo'n verslag! Skypen is leuk, maar zo lezen we toch weer wat
    andere dingen. Moet je proberen bij te houden!
    Dikke kus,
    Mama

  • 15 September 2014 - 16:21

    Linda:

    Ha die Tim,

    Foto's heb ik inmiddels al via papa en mama gezien via de What's app, Je ziet er cool uit zeg. En wat leuk te lezen dat je het naar je zin hebt en al heel gauw aansluiting hebt met je soccer maatjes. Lijkt me lekker en heb je snel het gevoel dat je je thuis voelt lijkt me. Hoe laat begin je eigenlijk op school en is je rooster elke dag hetzelfde. Lijkt me ook gaaf om Spaans te leren. He amigo.. volgend jaar naar Spanje op vakantie dus.......

    Liefs van Fikus.

  • 17 September 2014 - 20:25

    Marita:

    Hey Tim

    Wat geweldig om die verhalen van je te lezen, en wat dijn dat je al zo snel vrienden hebt! In het soccerteam, super, gefeliciteerd! Maar....wil je niet te enthousiast schrijven, er is hier een klein mannetje dat nu al verteld dat hij ook naar Amerika wil als hij net zo oud is als jou. Dat kan natuurlijk niet!

    Groetjes van ons!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Houston

Tim

Ik ga op 7 Augustus 11 maanden een High School volgen in Houston, TX, USA!

Actief sinds 04 Juli 2014
Verslag gelezen: 409
Totaal aantal bezoekers 6009

Voorgaande reizen:

07 Februari 2018 - 11 Juni 2018

Barcelona 2018

14 Augustus 2014 - 30 Juni 2015

Jaar in Houston

07 Augustus 2014 - 14 Augustus 2014

Week New York

Landen bezocht: